"Сьогодні комп'ютерна грамотність є невід’ємною частиною повсякденного
життя і необхідною умовою працевлаштування та успішної кар'єри".
Розробка
комп’ютерних технологій навчання на теренах України почалася в середині 70-х
років і розвивалася переважно в ВНЗ. Точкою відліку появи нових інформаційних
технологій в масовій школі вважається урядова постанова «Про заходи щодо
забезпечення комп’ютерної грамотності учнів середніх навчальних закладів і
широкого впровадження електронно-обчислювальної техніки і навчальний процес»,
прийнята в 1985 році.
Інформатизація
освіти – це процес забезпечення сфери освіти теорією і практикою розробки й
використання сучасних нових інформаційних технологій, орієнтованих на
реалізацію психолого-педагогічної мети навчання і виховання.
Нові
інформаційні технології (навчання) - це сукупність методів і
технічних засобів збирання, організації, збереження, опрацювання, передачі і
подання інформації (навчально-виховного процесу )за допомогою комп’ютерів і
комп’ютерних комунікацій.
Складові
НІТ навчання:
- Засоби НІТ
навчання:
- апаратні (класи
навчальної обчислювальної техніки, локальні і глобальні навчальні
комп’ютерні мережі, електронне демонстраційне обладнання тощо);
- програмно-методичні
(навчальні, контролюючі, службові програми), комп’ютерні курси тощо;
- навчально-методичні
(навчальні і методичні посібники, нормативно-технічна документація,
організаційно-інструктивні матеріали тощо).
- Методи НІТ
навчання:
-
традиційна модель навчання (використання комп’ютера на уроках як тренажера або
для демонстрації; контроль знань і тестування тощо);
- нетрадиційна
модель навчання (навчальні проекти, дистанційне навчання).
Основною
метою НІТ навчання є підготовка учнів до повноцінної життєдіяльності в
умовах інформаційного суспільства.
Педагогічні
завдання НІТ навчання:
- підвищення
ефективності та якості всіх рівнів навчально-виховного процесу;
- побудова
відкритої системи освіти, що забезпечує кожній дитині і дорослому власну
траєкторію самоосвіти;
- розвиток
творчого потенціалу учня, його здібностей до комунікативних дій;
- розвиток
умінь дослідницької діяльності та культури навчальної діяльності;
- формування
інформаційної культури учнів;
- реалізація
соціального замовлення, обумовленого інформатизацією сучасного суспільства
(підготовка фахівців у галузі обчислювальної техніки; підготовка
користувача засобів нових інформаційних технологій).
Людина у сучасному інформаційному просторі.
Але існує й негативний фактор технологічної революції - людина все більш залежна від техніки і технологій та не може фізічно і психологічно відмовитися від спокус науково-технічного прогресу.
Очевидно, що новітні комп’ютерні та інформаційні технології, а особливо мережеві суттєво впливають на життєдіяльність людини, але ще більшою мірою цей вплив поширюється безпосередньо на сам мозок, який звикає працювати в інтенсивному режимі багатозадачності. Вчені висувають припущення, що збільшення обсягу інформації і прискорення її обробки людиною може згубно вплинути на розвиток розумових здібностей людини. На даний момент є небезпека того, що людина поступово переходить на підтримання мозкової активності технологічними засобами прогресу опрацьовуючи інформацію, яку черпає з Інтернету. У свою чергу скорочується кількість інноваційних ідей і самостійних розумових процесів, і людство в основній масі виступає пасивним інформаційним споживачем.
Людина від величезної кількості інформації і дефіциту часу на обробку її гігантських обсягів, перевантажена і перестає логічно мислити в результаті чого настає так званий інформаційний невроз, який вже спостерігається в лікарській практиці психіатрів багатьох країн світу.
Але все ж ера інформаційних технологій наступила, і людство не зможе відмовитися від її благ в силу прагнення до тривалого, комфортного і безпечного життя.
Сьогодні вченими та фахівцями ставиться питання про необхідність розвитку інформаційної екології - науки, що вивчає закономірності впливу інформації на формування і функціонування людини, і людства в цілому, на здоров'я, як стан психічного, фізичного і соціального благополуччя, розробляються заходи щодо оздоровлення навколишнього інформаційного середовища.
+
ОтветитьУдалить