суббота, 13 сентября 2014 г.

"Інформаційна ера". Не треба боятися змін.



Телебачення, компютер, інтернет, скайп, соціальні мережі, блоги, хмарні технології – звичайні слова в лексиконі сучасної людини. Ми цим активно користуємося, ми в цьому живемо. Інформація, що отримується ззовні, впливає на наше життя, наші рішення. Формує наші переваги в їжі, одязі, політичних поглядах, у відношеннях до будь-якої події, що відбувається. Не можна жити в суспільстві і бути поза ним, особливо якщо це суспільство інформаційної епохи. Ми вбираємо в себе інформацію… а чи часто ми замислюємося про те, наскільки вона правдива і достовірна?

Інформаційна епоха примушує уміти працювати з інформацією. Насправді, інформацію потрібно не споживати, а по технологічному ланцюжку: добувати, аналізувати, сортувати, збагачувати, конструювати нову інформацію, застосовувати її і дивитися - що вийшло. І, якщо результат не влаштовує, починати працювати знову. Тоді не доведеться називати Інтернет - смітником, а навпаки, захоплюватися ним.

Щодо зв’язку Інтернету з освітнім процесом, слід сказати, що він є достатньо тісним. Сучасні інформаційні технології відкривають нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу. Змінюється сама парадигма освіти. Велика роль надається методам активного пізнання, самоосвіті, дистанційним освітнім програмам.

Дистанційні технології навчання можна розглядати як природний етап еволюції традиційної системи освіти від дошки з крейдою до електронної дошки й комп'ютерних навчальних систем, від книжкової бібліотеки до електронної, від звичайної аудиторії до віртуальної аудиторії.

Ефективність дистанційного навчання заснована на тому, що ті, хто навчається, мають можливість працювати з навчальним матеріалом в такому режимі, який підходить безпосередньо їм. На початку дистанційного навчання багато учнів страждають від нестачі контролю. Головна складність - змусити себе вчитися. Ефект залежить від наявності бажання отримувати знання. При досягненні успіху в самостійній діяльності людина переживає сильний сплеск емоцій — це результат зусиль, привласнена діяльність, яка дає задоволення.

Всі інновації орієнтовані на дітей нового покоління. Я думаю вже кожен з нас переглянув свої погляди на зміни в системі освіти…
Нам необхідне формування інноваційної компетентності, яка включає не лише фахові знання та уміння, але й готовність до змін, нових підходів, професійності майбутнього.

Учням та викладачам, хто цього ще не зробив, треба «перезавантажитись», стати відкритими та готовими до змін, зробити «апгрейд», бути націленими на майбутнє, та на розвязання проблем нового століття.

«Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто най­краще реагує на зміни, що від­буваються» (Гордон Драйден)

1 комментарий:

  1. Пост в тему! Хочемо ми того, чи ні, але часто стикаємося саме з дистанційним навчанням.

    ОтветитьУдалить