воскресенье, 16 сентября 2018 г.

Інформаційні технології навчання.

"Сьогодні комп'ютерна грамотність є невід’ємною частиною повсякденного життя і необхідною умовою працевлаштування та успішної кар'єри".

Розробка комп’ютерних технологій навчання на теренах України почалася в середині 70-х років і розвивалася переважно в ВНЗ. Точкою відліку появи нових інформаційних технологій в масовій школі вважається урядова постанова «Про заходи щодо забезпечення комп’ютерної грамотності учнів середніх навчальних закладів і широкого впровадження електронно-обчислювальної техніки і навчальний процес», прийнята в 1985 році.

Інформатизація освіти – це процес забезпечення сфери освіти теорією і практикою розробки й використання сучасних нових інформаційних технологій, орієнтованих на реалізацію психолого-педагогічної мети навчання і виховання.
Нові інформаційні технології (навчання) - це сукупність методів і технічних засобів збирання, організації, збереження, опрацювання, передачі і подання інформації (навчально-виховного процесу )за допомогою комп’ютерів і комп’ютерних комунікацій.
Складові НІТ навчання:
  1. Засоби НІТ навчання:
  • апаратні (класи навчальної обчислювальної техніки, локальні і глобальні навчальні комп’ютерні мережі, електронне демонстраційне обладнання тощо);
  • програмно-методичні (навчальні, контролюючі, службові програми), комп’ютерні курси тощо;
  • навчально-методичні (навчальні і методичні посібники, нормативно-технічна документація, організаційно-інструктивні матеріали тощо).
  1. Методи НІТ навчання:
- традиційна модель навчання (використання комп’ютера на уроках як тренажера або для демонстрації; контроль знань і тестування тощо);
  • нетрадиційна модель навчання (навчальні проекти, дистанційне навчання).
Основною метою НІТ навчання є підготовка учнів до повноцінної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства.
Педагогічні завдання НІТ навчання:
  • підвищення ефективності та якості всіх рівнів навчально-виховного процесу;
  • побудова відкритої системи освіти, що забезпечує кожній дитині і дорослому власну траєкторію самоосвіти;
  • розвиток творчого потенціалу учня, його здібностей до комунікативних дій;
  • розвиток умінь дослідницької діяльності та культури навчальної діяльності;
  • формування інформаційної культури учнів;
  • реалізація соціального замовлення, обумовленого інформатизацією сучасного суспільства (підготовка фахівців у галузі обчислювальної техніки; підготовка користувача засобів нових інформаційних технологій).
Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають цілком нові можливості для творчості, знаходження і закріплення усяких професійних навиків.

Людина у сучасному інформаційному просторі.

Комп'ютери та електронні гаджети міцно увійшли в наше життя і змінили його. Щорічно з'являються і розробляються технологічні новинки, що поліпшують якість життя людини. 

Але існує й негативний фактор технологічної революції - людина все більш залежна від техніки і технологій та не може фізічно і психологічно відмовитися від спокус науково-технічного прогресу. 

Очевидно, що новітні комп’ютерні та інформаційні технології, а особливо мережеві суттєво впливають на життєдіяльність людини, але ще більшою мірою цей вплив поширюється безпосередньо на сам мозок, який звикає працювати в інтенсивному режимі багатозадачності. Вчені висувають припущення, що збільшення обсягу інформації і прискорення її обробки людиною може згубно вплинути на розвиток розумових здібностей людини. На даний момент є небезпека того, що людина поступово переходить на підтримання мозкової активності технологічними засобами прогресу опрацьовуючи інформацію, яку черпає з Інтернету. У свою чергу скорочується кількість інноваційних ідей і самостійних розумових процесів, і людство в основній масі виступає пасивним інформаційним споживачем. 
Людина від величезної кількості інформації і дефіциту часу на обробку її гігантських обсягів, перевантажена і перестає логічно мислити в результаті чого настає так званий інформаційний невроз, який вже спостерігається в лікарській практиці психіатрів багатьох країн світу. 

Але все ж ера інформаційних технологій наступила, і людство не зможе відмовитися від її благ в силу прагнення до тривалого, комфортного і безпечного життя.

Сьогодні вченими та фахівцями ставиться питання про необхідність розвитку інформаційної екології - науки, що вивчає закономірності впливу інформації на формування і функціонування людини, і людства в цілому, на здоров'я, як стан психічного, фізичного і соціального благополуччя, розробляються заходи щодо оздоровлення навколишнього інформаційного середовища.

1 комментарий: